Nieuws over Esther de Ruiter

Maatschappelijk onverantwoord?

Logo Bossche Investerings Maatschappij

GroenLinks ziet graag maatschappelijke kaders voor investeringen van de Bossche Inversterings Maatschappij (BIM). Welke bedrijven komen wel en welke niet in aanmerking om in te investeren? Het raadsvoorstel over de herijking van de BIM was een goed moment om dit aan de raad voor te leggen. Ook moest de gemeenteraad vanavond beslissen over het advies voor een lokale omroep aan het commissariaat voor de media en werd er gesproken over duurzaam bouwen bij de Willemspoort.

Vragen over NS Nachtnet

NS Nachtnet

GroenLinks vindt het bij de bereikbaarheid van de stad horen om ook in de nacht goede openbare vervoer verbindingen te hebben. Dit komt niet alleen de leefbaarheid en vitaliteit ten goede, maar draagt ook bij aan de economische aantrekkelijkheid van onze gemeente. Nederland houdt niet op bij de Randstad, ook Brabant moet ’s nachts bereikbaar zijn.

Nieuwe raad geïnstalleerd

De fractie bij de installatie van de nieuwe raad

Op dinsdag 6 januari werd een speciale raadsvergadering gehouden waarin de nieuwe gemeenteraad werd geïnstalleerd. Ufuk Kâhya, Esther de Ruiter en Patrick Leenders legden de verklaring en belofte af om namens GroenLinks plaat te nemen in de Bossche gemeenteraad.