Als GroenLinks zetten wij ons in voor groene, gezonde en schone mobiliteit. Ook tijdens deze coronacrisis. In een anderhalve meter samenleving is dit lastig voor fietsers en wandelaars. Nu is al te merken dat op mooie dagen het in de stad, maar ook in natuurgebieden of gewoon op straat lastig is om als fietser of voetganger altijd die anderhalve meter aan te houden.

GroenLinks 's-Hertogenbosch stelt daarom voor om meer ruimte te geven voor de fiets en de voetganger. Hier wordt bijvoorbeeld door de Fietsersbond (Leestip: 'Fietsen in tijden van Corona' blog) en het CROW al over nagedacht. Bijvoorbeeld bredere fietspaden of lagere maximumsnelheden horen tot de mogelijkheden. In het centrum zijn al stappen gezet met eenrichtingsstraten. GroenLinks heeft het college gevraagd om verder na te denken over gezond van A naar B komen.

Als straks de scholen weer beginnen wordt het ook daar drukker met kinderen en hun ouders. Om dit veilig te laten verlopen is het belangrijk extra aandacht te besteden aan schoolroutes.