In de voorjaarsnota staan de plannen van het college van B&W voor volgend jaar. De gemeenteraad  kan  bij de algemene beschouwingen laten weten wat zij ervan vindt. Daarna verwerkt het college haar plannen in de begroting voor 2016. De raad neemt in november een besluit daarover. Namens GroenLinks reageerde Ufuk Kâhya op de voorjaarsnota. De wereld verandert, maar daar heeft dit college geen oog voor,  zo constateerde hij.

"Waar blijft het vergezicht. Waar neemt u ons mee naar toe? Uw ambities beginnen allemaal met ‘meer’. (...) Waarom? Waar naartoe? Ambitie komt niet verder dan 'meer van hetzelfde'. GroenLinks wil Den Bosch veranderen, want de wereld en Nederland veranderen. Dat doe je niet door slechts maar ‘meer’ te willen, maar vooral door het ‘anders’ te willen."

GroenLinks wil graag een nieuw theater, een nieuwe bibliotheek en de nieuwe Graduate School. Aan een Sint Jans Museum, een nieuw stadsarchief of opgraving van de Pieckepoort heeft de partij geen enkele behoefte.

GroenLinks wil verder experimenten starten om bijverdienen in de bijstand mogelijk te maken,  woonlasten verlagen door duurzame energie op te wekken,  aandacht voor het vmbo, uitbanning van kinderarmoede in onze gemeente, samen met onze inwoners werken aan de klimaatneutrale  stad. En kiezen voor de fiets natuurlijk!