“Tijdens het bezoek van de Koningin stonden we bij alle drie deze terreinen stil:

Op school: In de kleuterklas van Kindcentrumde Duizendpoot verbeteren ze spelenderwijs de taal- en rekenvaardigheid, zowel bij de kleuters als de ouders.

In de wijk: Jongeren van 13 tot 18 kunnen sporten op het Gelijke Kansenplein in de wijk. PowerUp073 en onze Citytrainer 's-Hertogenbosch organiseren samen met jongeren tal van activiteiten. En: Hambaken Connect waar jongeren begeleid worden naar een mooie toekomst, ook door hun ouders te betrekken. Door nieuwe ervaringen op te doen en door in aanraking te komen met rolmodellen.

Thuis: De vrouwen van Stichting Hambaken Doet helpen elkaar en andere gezinnen stevig in het leven te staan. Ze leren van elkaar en inspireren elkaar. Onder andere op het gebied van opvoeding en zorg voor kinderen, maar ook in persoonlijke ontwikkeling en het bespreekbaar maken van mentale gezondheid.

Het is slechts een kleine greep uit alles wat er op deze drie terreinen gebeurt. Niet alleen in Hambaken, maar in heel ’s-Hertogenbosch. Op school, in de wijk en thuis.”