Joep Mol van Bossche Windemolen West is de winnaar van het Groen Lintje 2018. Hij kreeg het lintje opgespeld door wethouder Ufuk Kâhya van GroenLinks.

Het was alweer de negende uitreiking van het Groen Lintje. De bijeenkomst vond dit jaar plaats bij de winnaar van vorig jaar: kinderboerderij De Bossche Hoeve. Het Groen Lintje is een initiatief van de GroenLinks afdeling ’s-Hertogenbosch die sinds 2009 personen, bedrijven of instellingen in het zonnetje zet als blijk van waardering voor hun onderscheidende inzet voor een groenere wereld en een duurzame samenleving.   Het Bossche windmolen-project is een initiatief waarbij inwoners van de gemeente op grote schaal op een heel directe manier bijdragen de energietransitie. Het bestuur en de leden van coöperatie werken met ontzettend veel positieve energie aan het realiseren van de windmolen. Voorzitter Joep Mol laat dit zelf ook onvermoeibaar zien.   In zijn dankwoord laat Joep weten dat de bijdrage van zijn team aan dit Groen Lintje absoluut niet moet worden vergeten. Ook zegt hij dat het initiatief nog veel leden kan gebruiken om het uiteindelijke doel te bereiken; het plaatsen van de windmolens.   Andere genomineerden waren dit jaar Ingrid Kemps van Buurttuin Bietje bij Bietje, de vrijwilligers van landgoed Haanwijk, Wil Kivits uit Engelen, De Buurderij van Sophie Gruijters en Els Govers en de vrijwilligers van educatief centrum Bleijendijk.