/// Inschrijven is niet meer mogelijk ///

In de tweede ronde gingen de deelnemers vervolgens inzoomen op het werk van de gemeenteraad. Ze lazen stukken over verschillende onderwerpen, gingen mee in het fractieoverleg, bezochten de commissievergaderingen waarin de onderwerpen werden besproken, en keken naar de manier waarop deze onderwerpen vervolgens in de gemeenteraad aan de orde kwamen. Op deze manier kregen de mensen een mooi kijkje in de keuken van de lokale politiek. Ze konden zo goed beoordelen of het werken in deze omgeving wat voor hen zou kunnen zijn, hetzij als gemeenteraadslid, hetzij als fractievolger of commissielid. Enkele deelnemers hebben uiteindelijk de stap gemaakt en aangegeven dat ze kandidaat willen stellen voor GroenLinks bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022!

In april 2021 start een nieuwe reeks bijeenkomsten.
We willen belangstellenden die de ambitie hebben om in de gemeenteraad te komen (of de fractie willen ondersteunen), de gelegenheid bieden om meer over het raadswerk te leren. De Academie wordt ook ditmaal begeleid door leden uit de huidige gemeenteraadsfractie van GroenLinks, (voormalig) wethouders en bestuursleden van de afdeling.

Wil je dus actief worden voor GroenLinks in de gemeentepolitiek, als fractievolger, commissielid of gemeenteraadslid? Geef je dan op voor de Academie! Zoals het er nu uitziet zijn alle bijeenkomsten digitaal, met uitzondering van de eerste op 17 april.

De data zijn:

- 17 april onderlinge kennismaking op een nader te bepalen locatie buiten