GroenLinks wil graag dat het college een locatie gaat zoeken voor een dichtbegroeid minibos. Dit sluit aan bij de ambities van het bestuursakkoord voor vergroening. De fractie stelt hier schriftelijke vragen over.

Op 5 juni publiceerde het IVN een artikel waarin ze zeggen op zoek te zijn naar gemeenten die mee willen helpen met zoeken naar plekken voor een Tiny Forest. De bedoeling is dat deze bossen voor 2021 aangelegd worden. Een Tiny Forest is een dichtbegroeid minibos ter grootte van een tennisbaan. Het bestaat uit allerlei verschillende soorten bomen van verschillende hoogtes die van nature voorkomen in de regio.

Volgens raadslid René Vonk hebben deze bossen veel voordelen. Zo stimuleert een Tiny Forest de biodiversiteit, verbetert zo'n minibos de luchtkwaliteit, brengt het de natuur dichtbij en draagt het bij aan klimaatadaptatie.

Het idee voor de aanleg van een Tiny Forest komt van het IVN, Instituut voor Natuureducatie. Het IVN zoekt in Nederland 100 locaties om deze bossen te kunnen planten. GroenLinks wil graag dat de gemeente 's-Hertogenbosch zich aanmeldt voor dit mooie initiatief.