Deze week kwam het Brabants Dagblad met nieuws over het nieuw te bouwen VMBO.  Het oorspronkelijk plan (2013) voor een onderwijscampus van de gemeente en schoolbestuur Ons Middelbaar Onderwijs (OMO) gaat niet door. Er komt geen nieuwbouw voor de combinatie van Stedelijk VMBO en Jeroen Bosch College aan de Rompertsebaan.

Nu verhuist het Bossche Jeroen Bosch College samen met het Rosmalens Rodenborchcollege naar een nieuwe huisvesting aan de Groote Vliet. Het Van Maerlant blijft aan de Onderwijsboulevard en de Bossche Vakschool komt aan de Rompertsebaan op de plaats van het Jeroen Boschcollege.

GroenLinks is erg  verbaasd over deze berichtgeving. De partij  wil  nog steeds een sterk, toekomstbestendig VMBO in onze gemeente en stelde daarom vragen.

De fractie wil van het college weten wat er nu overblijft van de oorspronkelijke onderwijsvisie voor het Stedelijk VMBO.  Patrick Leenders:  "Blijft horizontale en verticale doorstroming voor leerlingen nog mogelijk in deze opzet?" De partij wil weten  waarom het campusmodel is losgelaten en wat defunctie van het Cementrum wordt. Dit gebouw werd  indertijd door de gemeente aangekocht voor huisvesting van het Jeroen Boschcollege.