Waarom een waterschap? 'De  vierhonderd medewerkers van waterschap Aa en Maas zorgen in het oosten van Brabant dagelijks voor veilig, voldoende, schoon en natuurlijk water. We beheren de dijken, de sloten en andere waterlopen en zorgen met stuwen en gemalen overal voor het juiste waterpeil. Dankzij onze zuiveringsinstallaties wordt al het afvalwater weer schoon' valt te lezen op de website van waterschap Aa en Maas, het waterschap waar onze gemeente onder valt. Zo'n waterschap heeft natuurlijk een democratisch gekozen bestuur.

Tegelijk met de verkiezing van de leden van Provinciale Staten kunnen we op 18 maart ook kiezen wie er in het bestuur van waterschap Aa en Maas komt. En GroenLinksers kiezen dan natuurlijk voor 'de groene waterschapspartij met hart voor blauw', voor een van de  kandidaten van Water Natuurlijk: de partij speciaal opgericht om de belangen van natuur, milieu, landschap en recreatie in de waterschappen beter te beschermen.  De partij die staat voor veilig en betaalbaar water, voor schoon, natuurlijk ingericht en  gezond water , voor duurzaam energiegebruik en terugwinning van grondstoffen uit afvalwater.

Meer lezen? http://www.waternatuurlijk.nl/over-water-natuurlijk/