Het elektrisch binnenstadsbusje dreigde te verdwijnen. Het college van B&W vindt die te duur.  De duurzame busjes horen in de Bossche binnenstad vindt GroenLinks.  René Vonk: ".Als de gemeente eindelijk de afgesproken maatregelen neemt om het centrum autoluw te maken, trekt het busje vast in de toekomst meer reizigers. Laten we nu samen met bewoners onderzoeken hoe de busjes kunnen blijven rijden."

Gelukkig vonden meer partijen in de gemeenteraad dat de busjes moeten blijven.

Vrijwel geruisloos en heel schoon. Een klein elektrisch binnenstadsbusje reed het afgelopen (Bosch)jaar door het centrum van de stad. Bezoekers aan de stad maakten er gebruik van, maar ook veel inwoners van onze gemeente. De proef met dit busje loopt nu af en het college stelt voor  de busjes voorgoed naar de remise te sturen. Ze zijn duur, de kosten per reiziger zijn voor de gemeente erg hoog. Bij de nieuwe aanbesteding van Arriva voor de komende jaren wordt dat niet beter. Bosche burgers en een aantal fracties vond dat de gemeente naar andere manieren moet zoeken om de busjes toch te laten rijden. Ook burgers roerden zich.

foto: Gerad Monté http://www.gerarddenbosch.nl/