Het World Skate Center (WSC) huurt al jarenlang een monumentaal industrieel gebouw aan de Buitendijk. De eigenaar van het pand heeft de huur opgezegd: eind dit jaar moet het WSC vertrekken. Eerder vroeg de gemeenteraad het college om samen met het WSC een nieuwe plek te zoeken in de Spoorzone. Die is nu (tijdelijk) gevonden in de Kaaihallen.

Het World Skate Center is niet meer weg te denken uit onze stad. Het is dé plek om te skaten of les te krijgen in andere Urban Sports als Inline Skaten, rolschaatsen en BMX. Of om hiphop of breakdance te leren. Het Nederlandse skateboardteam voor de Olympische Spelen in Tokyo 2021 traint er.

Jammer dat het nog steeds geen definitieve plek is, maar één voor vijf jaar. Voor de Bossche Stadsdelta, waar de Kop van ’t Zand onderdeel van uitmaakt, worden nu immers plannen gemaakt. “Die nieuwe plek hoort in de Spoorzone gevonden te worden, ook soortgelijke centra in andere Brabantse steden tref je immers daar.”

GroenLinks gaat ook akkoord met de financiering van de circulaire inrichting, die weer bruikbaar is bij de volgende verhuizing (mocht die nodig zijn). “Medewerkers en gebruikers van het WSC hebben al vaker zelf hun hal ingericht, we hebben er alle vertrouwen in dat dit ook nu helemaal goed gaat komen.”