Deze maand besloot de Tweede Kamer eindelijk om het VN Verdrag te ratificeren over de rechten van mensen met een beperking. Tegelijkertijd vond een meerderheid  in de Kamer dat gebouwen en bedrijven toegankelijk moeten worden voor mensen met een handicap. Hoe zit het inmiddels met de toegankelijkheid van het Bossche stadhuis? Vorig jaar bleek dat daar nogal wat aan schortte.

Antoon van Rosmalen: "En dat is jammer als je bijvoorbeeld als rolstoelgebruiker toch wilt trouwen in de trouwzaal, of als een van je bruiloftsgasten op zo'n rolstoel is aangewezen. Het stadhuis hoort voor iedereen toegankelijk te zijn."

Medio april 2015 namen enkele GroenLinksers deel aan de manifestatie' 073=1. Samen in diversiteit', een initiatief van RADAR. De organisatie overhandigde wethouder Logister bij die gelegenheid een verklaring die benadrukt dat 's-Hertogenbosch er is voor álle Bosschenaren. Na afloop bood de wethouder alle deelnemers een kop koffie aan in de hal van het stadhuis. De deelnemers in een elektrische rolstoel dronken die koffie buiten op de Markt.

Aan de achterkant van het stadhuis is weliswaar een lift maar die is volstrekt ongeschikt voor een groot aantal gangbare (elektrische) rolstoelen. Daarop aangesproken beloofde de wethouder te zorgen voor een geschikte lift.  Onlangs vroeg het Gehandicapten Platform 's-Hertogenbosch naar de voortgang: wethouder Paul Kagie vertelde dat er aan gewerkt wordt en er binnenkort een oplossing is.

Bijna een jaar later blijkt er aan de toegankelijkheid van het stadhuis nog steeds niets verbeterd. Waarom is er na bijna een jaar nog steeds geen fatsoenlijke oplossing? Hoe lang laat die nog op zich wachten? Dat wil de fractie van GroenLinks van het college van B&W weten.