Opnieuw stelde de fractie van GroenLinks schriftelijk vragen aan het college van B&W over de toegankelijkheid van het stadhuis. Het Bossche stadhuis is nu niet toegankelijk voor veel rolstoelgebruikers: aan de achterkant is een lift, maar die is niet bruikbaar voor bezoekers in de meest gangbare rolstoelen. In januari stelden Antoon van Rosmalen en Patrick Leenders hierover al eerder vragen.

In maart 2015 beloofde wethouder Logister te onderzoeken of er een betere lift kan komen. GroenLinks wilde in januari weten hoe het stond met die oplossing en stelde daarom vragen. Het antwoord op die vragen stelde ernstig teleur. Commissielid Antoon van Rosmalen: "Het college heeft 6 weken en 200 woorden nodig om geen antwoord te geven op de vraag naar een betere lift. Daarom komen we nu met vervolgvragen."

De antwoorden gingen over allerlei andere zaken waar de fractie niet naar vroeg of al wist. Daarom opnieuw de vraag of er een beter bruikbare lift komt aan de achterkant van het stadhuis. Als dat onverhoopt niet kan, waarom dat niet? En hoe gaat de gemeente de toegankelijkheid van het stadhuis voor gebruikers van een rolstoel dan regelen?

Als de Eerste Kamer deze week instemt met het VN verdrag over de rechten van de mensen met een beperking wordt toegankelijkheid immers de regel in plaats van de uitzondering en moet de gemeente aantonen waarom het stadhuis niet toegankelijk kan worden.