Cor Unum heeft Den Bosch sinds 1953 een fantastisch bedrijf in huis waar topkwaliteit keramische producten worden ontworpen en gemaakt. Vanaf de start werkte het  bedrijf samen met bekende ontwerpers en kunstenaars, uit Nederland en daarbuiten. Oorspronkelijk begonnen onder de vleugels van de sociale werkvoorziening (nu Weenergroep) is Cor Unum nu een stichting die naast een vaste groep werknemers heel veel vrijwilligers heeft. Vanuit de Gruyterfabriek wil Cor Unum graag verhuizen naar het monumentale pand in de Vughterstraat ,vroeger de garage van Pompen & Verlouw. Die verhuizing dreigt nu niet door te gaan. Daarom stelde GroenLinks vragen aan het college.

In die nieuwe behuizing kan Cor Unum maken, presenteren en verkopen combineren. Ufuk Kâhya: " Juist die combinatie van maken, presenteren en verkopen op een mooie en toegankelijke plek biedt kansen om producten aan een breder publiek te laten zien en versterkt zo de commerciële mogelijkheden van het bedrijf."

Cor Unum onderhandelde samen met een andere partij met de gemeente over invulling van het pand van Pompen & Verlouw. Nu die andere partij zich terug moest trekken stoppen die onderhandelingen helaas en gaat ook de verhuizing van Cor Unum niet door. GroenLinks vindt dat dit unieke en bij uitstek Bossche bedrijf toch de kans moet krijgen om naar de Vughterstraat te vertrekken. Ufuk Kâhya: " Is het college bereid om met Cor Unum te gaan zoeken naar een andere geschikte partner om samen Pompen & Verlouw een goede nieuwe bestemming te kunnen geven?"