Verbetering van de leefbaarheid in Vught, dat is belangrijk als de N65 wordt aangepast, vindt GroenLinks Den Bosch. Belangrijker dan een snellere doorstroming van het autoverkeer. Nu blijkt uit een nog geheim rapport van Bureau Rigo Research en Advies dat de plannen voor de N65 de leefbaarheid straks helemaal niet vergroten. De gemeente Den Bosch betaalt mee aan de aanpassing. Daarom stelde de fractie van GroenLinks opnieuw vragen over de N65.

De autoweg dwars door Vught, de N65, moet een snelweg worden. Daarom liggen er plannen om de weg deels verdiept aan te leggen en drie ongelijkvloerse kruisingen met stoplichten in het te vervangen. Minder stoplichten betekent dat het autoverkeer sneller doorstroomt. Ook richting Den Bosch. Daarom werkt de gemeente 's-Hertogenbosch samen met anderen in de Stuurgroep N65. Eerder stelde GroenLinks al vragen over het verdwijnen van fietsverbindingen in de plannen.

Nu blijkt volgens het Brabants Dagblad uit een nog vertrouwelijk rapport van Bureau Rigo Research en Advies (gemaakt in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu) dat de voordelen niet opwegen tegen de kosten én dat de leefbaarheid straks niet verbetert.

René Vonk: " GroenLinks wil dat vernieuwingen van wegen zoveel mogelijk leiden tot een verbetering van de leefbaarheid en een betere doorstroming van het fiets- en autoverkeer met aandacht voor de natuur." De partij vraagt het college om inzage in het rapport en om een nieuw plan waarin meer aandacht is voor leefbaarheid,  gezondheid en langzaam verkeer.