Het Groene Lintje is een prijs voor een organisatie, bedrijf of individu die zich het afgelopen jaar positief heeft ingezet voor 'groen' of het milieu in onze gemeente.

GroenLinks Den Bosch zoekt daarom naar 'Groene Helden'. Dus ken je iemand die onze gemeente groener maakt, dan kan je diegene via het formulier onderaan deze pagina nomineren voor het Groene Lintje. Laat ons ook weten waarom je vindt dat de kandidaat het lintje verdient! Uiteindelijk zal een jury een winnaar kiezen. Nomineren kan tot 28 augustus. 's Avonds 15 september wordt het Groene Lintje uitgereikt. Naast de uitreiking staat er die avond ook de start van het politieke jaar gepland. Meer info is vindbaar in het agenda-item, zie link.

Let op: alleen Bossche organisaties of inwoners kunnen genomineerd worden. Oud-winnaars van het Groene Lintje kunnen eveneens niet genomineerd worden. Zie onderstaande lijst met eerdere winnaars:

• 2023: Wonen Zoals
  • 2021: Sparkling Plastic
  • 2020: Boschveldtuin
  • 2019: Voedseltuin Villanueva + speciale vermelding voor Bietje bij Bietje vanwege het vijfde jaar dat het genomineerd was
  • 2018: Bossche Windmolen West
  • 2017: De Bossche Hoeve
  • 2016: Boerderij Eygentijds
  • 2015: Het Groene Erf
  • 2014: Duurzaamheidskompas.nl
  • 2013: Heempark
  • 2012: De Graafse Akker (Graafse Hof)